مشکلات متداول جاروبرقی (بررسی مشکلات متداول جاروبرقی+ راه حل)

مشکلات متداول جاروبرقی

مشکلات متداول جاروبرقی در برخی مواقع میتوانند دردسرساز باشند و به همین دلیل لازم است برای برطرف کردن این مشکلات از افراد با تجربه کمک بگیرید و یا آن را به تعمیرکاران متخصص بسپارید. تعمیرات جاروبرقی می‌تواند به صورت خانگی و یا توسط متخصصین تعمیرات صورت گیرد. در صورتی که مشکل جاروبرقی ساده باشد می‌توانید آن را خودتان تعمیر کرده و قطعاتی که به تعویض نیاز دارند را خریداری کنید.
اما در صورتی که مشکل جاروبرقی پیچیده باشد و نیاز به تخصص داشته باشد، بهتر است خودتان دست به کار نشوید و تعمیر آن را به یک تکنسین حرفه ای بسپارید. تکنسین هایی که از شرکت های معتبر برای تعمیر به منزل شما می آیند، مجهز به تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز برای تعمیر جاروبرقی هستند و می‌توانند به صورت حرفه‌ای با مشکلات این ابزار برخورد کنند. همچنین شما میتوانید برای تعمیرات جاروبرقی خود به تیم حرفه ای و مجهز نوین صنعت مراجعه کنید.

خاموش شدن جاروبرقی در حین کار با آن

در صورت مشاهده این مشکل در ابتدا پریز برق را بررسی کنید و سپس مشاهده کنید کابل برق جاروبرقی قطع نشده باشد

و بعد از آن مشکل میتواند از خرابی ترموستات حرارتی ، برد جاروبرقی، خراب شدن کلید روشن-خاموش و یا قطعی یا اتصالی کابل برق میتواند باشد

نچرخیدن و انسداد برس جاروبرقی   

مشکلات متداول جاروبرقی شامل موارد زیادی است اما یکی از آنها نچرخیدن برس جاروبرقی میباشد که به دلیل گیر کردن پرز یا مو در برس دستگاه بوجود می‌آید به وسیله یک پیچ گوشتی به ارامی و با دقت پرز و موهارا خارج کنید

ایجاد سر و صدای زیاد جاروبرقی

احتمال خرابی از بلبرینگ و یا پروانه موتور و یا گیر کردن وسیله در پاکت جاروبرقی

داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی

داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی یکی دیگر از خرابی‌های جاروبرقی است که اغلب به خاطر روشن ماندن طولانی مدت دستگاه است. این مشکل می تواند دلایل دیگری داشته باشد مثل نم‌دار بودن آشغال‌ها و… باعث می‌شود موتور دستگاه مدت زمان بیشتری کار کند و اگر این فرایند ادامه دار باشد در نهایت موتور دستگاه نیم سوز یا منجر به سوختن موتور خواهد شد. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور بهتر است که هر چند مقدار کار کردن دستگاه، یک الی دو دقیقه جاروبرقی را خاموش کنید تا از خرابی‌های جاروبرقی در امان باشید

نداشتن مکش یا پایین بودن مکش جاروبرقی

یکی از خرابی‌های متداول جاروبرقی که بسیار شایع است وجود مشکل نداشتن مکش یا پایین بودن میزان مکش جاروبرقی است که دلیل های زیادی باعث بوجود آمدن این مشکل میشوند. دلیل اصلی این مشکل به خاطر پر بودن یا پارگی کیسه جاروبرقی است که اگر کیسه جاروبرقی پر شده بود آن را در سطل آشغالی خالی کنید و اگر هم کیسه جاروبرقی دچار پارگی شده بود آن را با یک کیسه جاروبرقی دائمی عوض کنید. همچنین علاوه بر مشکلات بالا یک احتمال دیگر هم وجود دارد که می توان به گرفتگی لوله جاروبرقی اشاره کرد. همچنین به وجود آمدن این مشکل  منجر به پایین آمدن قدرت مکش دستگاه می‌شود.

دود کردن جاروبرقی و احساس بوی سوختگی در حین کار با آن

 یکی دیگر از خرابی‌های جاروبرقی، احساس بوی سوختگی و دود کردن جاروبرقی در حین کار کردن است. دلیل آن اشکال در سیستم سیم کشی دستگاه است که در این شرایط ابتدا باید بگذارید یکی دو ساعت جاروبرقی خاموش باشد تا خنک شود سپس امتحان کنید اگر باز هم بوی سوختگی آمد  باید تسمه و بلبرینگ‌ها مورد بازبینی قرار داد که عیب از کدام قسمت است، چرا که در صورت ادامه دار بودن بوی سوختگی امکان سوختن موتور وجود دارد که باید توسط تکنسین فنی تعمیر جاروبرقی مورد بررسی و تعمیر قرار گیرد

خرابی دکمه خاموش و روشن شدن جاروبرقی

یکی از خرابی‌های جاروبرقی که در برخی مواقع باعث یکسره کار کردن دستگاه می‌شود کلید پاور است که در اثر طرز استفاده ناصحیح، کوبیدن روی دکمه، بازی کردن کودکان با دکمه و… باعث خرابی کلید پاور می‌شود. در هنگامی که کلید پاور کار خود را به درستی انجام نداد، آن را از دستگاه خارج کنید. سپس با استفاده از یک اهم متر عملکرد این قطعه را بررسی کنید در صورت خرابی لازم است این قطعه را با یک قطعه نو تعویض کنید تا مشکل دستگاه حل شود. (توسط نیروی متخصص)

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشکلات متداول ماشین لباسشویی به صفحه مربوطه در سایت مراجعه نمایید.

جرقه زدن موتور جاروبرقی

جرقه زدن موتور جاروبرقی یکی از خرابی‌های جاروبرقی است که بسیار خطرناک و در صورت خرابی هزینه بر می‌باشد. اگر رنگ جرقه‌های موتور آبی رنگ بود به دلیل اینکه زغال‌ها کوتاه شده‌اند که باعث این مشکل می‌شود که با تعویض زغال‌ها این مشکل حل می‌شود. اما اگر رنگ جرقه آبی نبود مشکل از کلکتور موتور است که باید توسط نیروی تکنسین فنی مورد بازبینی و تعمیر قرار گیرد.

جمع نشدن سیم توسط سیم جمع کن

یکی دیگر از خرابی‌های جاروبرقی جمع نشدن سیم توسط سیم جمع کن است که دلیل آن خرابی یا شکستن فنر سیم جمع است که به دلیل کشیده شدن بیش از حد سیم دستگاه اغلب این اتفاق می‌افتد. تعمیر کردن این قسمت نیاز به مهارت فنی دارد.

لرزش جاروبرقی

یکی از خرابی‌های جاروبرقی لرزش جاروبرقی در حین کار است که اغلب به دلیل شل شدن لاستیک‌هایی است که موتور را نگه داشته است اگر این لاستیک‌ها شل باشند دستگاه در حین روشن شدن و کار شروع به لرزیدن میکند و با گذشت زمان باعث خرابی موتور جاروبرقی می‌شود. همچنین لازم است برای حل این مشکل لاستیک‌های دستگاه را محکم کنید و در صورتی که به دلیل فرسودگی محکم نشدند باید آنها را تعویض کنید.

گرفتگی لوله خرطومی و تلسکوپی جاروبرقی

گرفتگی لوله در جاروبرقی یکی دیگر از خرابی‌های متداول جاروبرقی میباشد. در صورتی که لوله خرطومی یا تلسکوپی جاروبرقی توسط هر نوع وسیله ای دچار گرفتگی شد، با استفاده از یک فنر یا چوب سعی بر خارج کردن شی از داخل لوله کنید. همچنین میتوانید برای داشتن دید بهتر از یک چراغ قوه استفاده کنید.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشکلات متداول ماکروفر به صفحه مربوطه در سایت مراجعه نمایید.

نکاتی که باید در هنگام خرابی و تعمیر جاروبرقی به ‌خاطر داشته باشید

تا به اینجای مقاله متداول‌ترین خرابی‌های جاروبرقی را با هم بررسی کردیم اما یکسری نکات کلی در هنگام خرابی و تعمیر جاروبرقی باید به یاد داشته باشید.

  1. در صورت بروز هرگونه خرابی جاروبرقی در ابتدا کیسه جاروبرقی و لوله خرطومی و تلسکوپی را چک کنید و اگر از عملکرد این سه قطعه اطمینان کردید سراغ قسمت‌های دیگر بروید.
  2. در صورتی که با توجه به اطلاعات بالا متوجه شدید که دلیل خرابی به موتور یا برد الکتریکی جاروبرقی بر می‌گردد از تعمیر دستگاه اجتناب کنید و این کار را به تکنسین فنی تعمیر جاروبرقی بسپارید.
  3. در صورتی که در حین کار با دستگاه، به یکباره دستگاه خاموش شد ابتدا از متصل بودن دو شاخه به پریز برق اطمینان حاصل کنید چرا که اغلب به دلیل کنده شدن سیم برق از پریز باعث خاموش شدن دستگاه می‌شود

نوین صنعت با سال ها تجربه در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی و لوازم گرمایشی و سرمایشی

پاسخگویی سریع

تضمین کیفیت خدمات

تکنسین هایی مجرب و متخصص

اطلاعات تماس

آدرس دفتر مرکزی:

تهران، میدان امام حسین

ارتباط با ما

شماره تماس دفتر مرکزی : 02136604272
ایمیل: info@novin-sanatco.com

شما می توانید درصورت انتقاد و پیشنهادات خود جهت بالاتر بردن کیفیت خدمات از طریق فرم زیر با ما در ارتیاط باشید.

ارسال پیام

نوین صنعت مرکز تخصصی تعمیرات انواع لوازم خانگی و پکیج

اعزام تکنسین در کمترین زمان ممکن