مشکلات متداول ماکروفر (بررسی مشکلات متداول ماکروفر+ راه حل)

مشکلات متداول ماکروفر

مشکلات متداول ماکروفر یکی از موضوعاتی میباشد که ذهن کاربران را به خود مشغول میکند تا برای این چنین مشکلات به دنبال راه حل های مناسب باشند. همچنین ماکروفر یکی از ابزارهای مهم در هر خانه یا آشپزخانه است که برای گرم کردن و پختن غذاها استفاده می شود. اما همانطور که هر دستگاه دیگری دارای خرابی ها و مشکلات خاص خود است، ماکروفر نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که نیاز به تعمیر داشته باشد.

به طور کلی، مشکلات معمولی در ماکروفرها شامل عدم روشن شدن دستگاه، عدم چرخش صفحه داخلی، عملکرد نامناسب در گرم کردن غذا، صدای غیرعادی، خروج دود یا بوی نامطبوع و وجود نشتی می باشد. همچنین، قطعی برق ناگهانی، خرابی در قطعات داخلی مانند کابل برق یا قطعات الکترونیکی و حتی خرابی در درب ماکروفر نیز می تواند دلیل خرابی باشد.

برای تعمیر ماکروفر، اولین قدم باید بررسی دقیق مشکل و علت آن باشد. در بعضی موارد، مشکلات ساده مانند قطع شدن برق یا خرابی در قطعات کوچکی مانند چرخش صفحه، می توانند توسط خود کاربر برطرف شوند. اما در موارد پیچیده تر نیاز به تماس با تعمیرکار ماهر و حرفه ای است. میتوانید برای دریافت مشاوره و درخواست تعمیر کار حرفه ای با تیم پشتیبانی مجموعه نوین صنعت تماس حاصل فرمایید.

عدم گرم کردن ماکروفر یکی از مشکلات متداول ماکروفر

عدم گرم کردن ماکروفر یکی از رایج ترین مشکلات ماکروفر است. معمولا دلیل به وجود آمدن این مشکل شکستن مگنترون است. یک مگنترون از ولتاژ بالا برای تولید فرکانس ماکروفر برای پختن غذا استفاده می کند. اگر ماکروفر در حالت خالی روشن باشد، باعث سوختن مگنترون می شود. اگر مگنترون دستگاه شما سوخته باشد نیاز دارد تعویض شود زیرا قابل تعمیر نیست. از دیگر دلایل احتمالی این مشکل می توان به دیود های معیوب، سوختن خازن، معیوب بودن سوئیچ درب و خرابی ترانسفورماتور اشاره کرد.

روشن نشدن ماکروفر

مشکل روشن نشدن ماکروفر ممکن است به دلیل معیوب شدن قطعات به وجود آید. با بررسی دو شاخه دیواری شروع کنید تا مطمئن شوید که ماکروفر به برق وصل است. بعد از انجام تمامی مراحل گفته شده سوئیچ درب و مجموعه قفل در را بررسی کنید. اگر درب دستگاه باز است، ماکروفر روشن نمی ‌شود. در مرحله بعد، دو فیوز حرارتی و فیوز سرامیکی را بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به تعویض دارند یا خیر.

متوقف شدن ماکروفر پس از روشن شدن

اگر ماکروفر را در هنگام نخستین باری که آن را تنظیم می کنید شروع به کار می کند اما به سرعت بعد از چند ثانیه از کار افتاده و متوقف می شود، احتمال زیادی وجود دارد که درزگیر درب شکسته شده است. پلمپ و مهر و موم درب باید به درستی انجام شود تا مایکروویو بداند در بسته است تا شروع به کار کند. مهر و موم شکسته می تواند به این معنی باشد که ماکروفر هنوز فکر می کند باز است و باعث توقف عملکرد ماکروفر می شود. این مشکل نیز جزو موارد ساده است که به راحتی تعمیر می شوند. دلایل احتمالی دیگر متوقف شدن ماکروفر پس از روشن شدن،  معیوب بودن سوئیچ درب، خرابی ترانسفورماتور، معیوب بودن پد لمسی و معیوب بودن موتور فن است.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشکلات متداول پکیج به صفحه مربوطه در سایت مراجعه نمایید.

 خاموش نشدن ماکروفر یکی از مشکلات متداول ماکروفر

مشکلات متداول ماکروفر میتواند شامل خاموش نشدن ماکروفر شود. این مشکل می تواند به این صورت به وجود بیاید که وقتی تایمر تمام می شود، ماکروفر شما از کار نمی افتد. این مشکل بسیار مهم جزو رایج ترین مشکلات ماکروفر است. در هنگام رخ دادن این مشکل ممکن است لازم باشد درب را به زور باز کنید یا دستگاه را از برق بکشید تا از پخت آن جلوگیری شود. در این مورد، شما می خواهید صرفاً به قطعات الکترونیکی که ممکن است معیوب باشند نگاهی بیندازید. کلید اینترلاک درب ممکن است راه اندازی نشود. یا برد هوشمند ماکروفر که تمام عملکرد های الکترونیکی ماکروفر مانند زمان بندی مدت زمان کارکرد دستگاه را کنترل می کند، سوخته باشد.

کار نکردن دکمه های ماکروفر

اگر دکمه‌ های ماکروفر کار نمی‌ کنند، نشان ‌دهنده این است که صفحه لمسی یا صفحه کنترل معیوب است یا آسیب دیده است. یک دلیل احتمالی دیگر می تواند معیوب بودن برد کنترل اصلی باشد.

عدم چرخش سینی ماکروفر 

مشکلات متداول ماکروفر شامل موارد زیادی میشود که در بالاتر به بررسی برخی از آنها پرداختیم. اما در ماکروفر یک موتور دوار در زیر صفحه وجود دارد که وظیفه چرخش صفحه چرخان را بر عهده دارد. بنابراین مشکلی که احتمال دارد در این زمان اتفاق بیوفتد به علت فرسودگی یا سوختن موتور است. موتور به راحتی قابل تعویض است. اما اگر عیب از موتور نباشد میتوان احتمال داد ایراد در برد کنترل اصلی است. اگر برد کنترل خوب است، صفحه لمسی یا پانل کنترل را برای مشکل بررسی کنید.

روشن نشدن لامپ ماکروفر در حین کار

یک لامپ کوچک در داخل ماکروفر شما واقع در پشت گریل وجود دارد که هنگام روشن شدن ماکروفر روشن می شود. اگر لامپ کار نمی کند ممکن است تبدیل به مذاب شده باشد. یکی دیگر از دلایل احتمالی روشن نشدن لامپ ماکروفر در حین کار، معیوب بودن سوکت لامپ و سیم کشی بد است. اگر مشکل از لامپ، سوکت و سیم‌کشی ها نباشد، لازم است برد کنترل اصلی را بررسی کنید. معمولا دلیل بروز این اتفاق خرابی در برد کنترل است و نتواند ولتاژ را به سوکت لامپ ارسال کند.

جرقه در داخل ماکروفر

جرقه زدن در داخل ماکروفر رایج است و نشان نمی دهد که ماکروفر شما خراب شده است. لازم است فورا ماکروفر خود را خاموش کرده و بازرسی لازم را انجام دهید. دلایل احتمالی پشت این مشکل عبارتند از آسیب دیدگی پوشش راهنمای موج، سوختن دیود، پشتیبانی از قفسه آسیب دیده یا رنگ فرسوده از دیوارهای داخلی.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشکلات متداول کولر گازی به صفحه مربوطه در سایت مراجعه نمایید.

عدم بسته شدن صحیح درب ماکروفر

یکی از مشکلات مربوط به ماکروفر های قدیمی تر، عدم بسته شدن صحیح درب ماکروفر است. معمولا  این مشکل به دلیل تغییر لولا ها یا فنر ها از حالت سفت کارخانه یا اولیه خود، شل شده اند. هنگامی که درب به درستی بسته نمی شود، گرما می توانند از ماکروفر خارج شود و باعث نقص در قسمت های دیگر دستگاه شود. به مجموعه چفت درب و لولا ها، همراه با فنر های پیچشی مربوط به لولا ها دقت کنید. پیچ های شل را سفت کنید و قطعات آسیب دیده را تعویض کنید

سر و صدا کردن ماکروفر

ایجاد سر و صدا ماکروفر به چندین عامل مختلف وجود دارد که می تواند باعث آزرده شدن شما شود. ساده ترین راه برای تشخیص و تعمیر ماکروفر پر سر و صدا، صفحه ماکروفر است. اگر لرزش در قسمت صفحه می باشد، لازم است تا کوپلر و غلتک راهنما را بررسی کنید. اگر این لرزش ها مربوط به قسمت موتور درایو یا مگنترون باشد، یکی از چالش برانگیزترین مسائل هستند. همچنین احتمال دیود ولتاژ بالا باشد. بسته به ماکروفر، ممکن است فن خنک کننده نیز دچار عیب شده باشد

نوین صنعت با سال ها تجربه در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی و لوازم گرمایشی و سرمایشی

پاسخگویی سریع

تضمین کیفیت خدمات

تکنسین هایی مجرب و متخصص

اطلاعات تماس

آدرس دفتر مرکزی:

تهران، میدان امام حسین

ارتباط با ما

شماره تماس دفتر مرکزی : 02136604272
ایمیل: info@novin-sanatco.com

شما می توانید درصورت انتقاد و پیشنهادات خود جهت بالاتر بردن کیفیت خدمات از طریق فرم زیر با ما در ارتیاط باشید.

ارسال پیام

نوین صنعت مرکز تخصصی تعمیرات انواع لوازم خانگی و پکیج

اعزام تکنسین در کمترین زمان ممکن