تفاوت پکیج و آبگرمکن

تفاوت پکیج و آبگرمکن

تفاوت پکیج و آبگرمکن در بین نحوه کارکرد آنهاست که در ادامه به تفاوت این دو میپردازیم اما لازم است با این دو دستگاه آشنا شوید. پکیج نسل جدید آبگرمکن به حساب می آید که برخلاف آبگرمکن با گاز و آب کار می‌کند. آبگرمکن ها نیز به دو دسته آبگرمکن زمینی و دیواری دسته بندی می‌شوند که آبگرمکن زمینی دارای مخزن بوده و نسل اول این سیستم به شمار می‌رود. هنگامی که در آبگرمکن‌ های دیواری تحولی به وجود آمد به مرور زمان تولید پکیج رقم خورد. همینطور این محصول بیشتر به سمت دیجیتالی شدن و دارا بودن امکانات بیشتر پیش رفت، در نتیجه امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند تا پکیج خریداری نمایند و از آن به جای آبگرمکن استفاده کنند.

پکیج چیست؟

پکیج ترکیبی از آبگرمکن و بخاری است که وظیفه هر دو را به طور همزمان انجام می‌دهد. از پکیج برای تولید آب گرم مصرفی و گرم کردن فضای خانه استفاده می‌شود. پکیج را می‌توان در دو حالت تابستانه و زمستانه تنظیم کرد.

امروزه بسیاری از پیمانکاران سعی دارند که برای سیستم گرمایشی از پکیج ها استفاده کنند. پکیج ها مزایای زیادی دارند که شامل: موجود بودن در مدل های مختلف، اشغال فضای کم، گرم کردن مناسب، سرعت در گرما بخشی به منزل، مصرف بسیار کم انرژی و … اشاره کرد.

در هنگامی که قصد خرید پکیج را داشته باشید متوجه انواع مختلف این دستگاه میشویید که بدون شک پکیج را در مدل های قرنیزی، پنلی و پره ای و مدرن مشاهده خواهید کرد که بر اساس سلیقه و شرایط مورد نظر خود میتوانید نوع مناسب آن را انتخاب نمایید. همچنین باید به تعمیرات پکیج توجه داشته باشید که تعمیر پکیج ایران رادیاتور و تعمیر پکیج بوتان و سایر برند ها جزو خدمات نوین صنعت میباشد.

آبگرمکن چیست؟

آبگرمکن دستگاهی است که آب گرم مصرفی خانه را تامین می‌کند و آب را به آن درجه میرساند. در آبگرمکن‌ دیواری که نام دیگر آن آبگرمکن بدون مخزن می باشد بعد از باز کردن شیر آب گرم، بلافاصله آب سرد درون لوله‌‌ ها از طریق شعله آبگرمکن، داغ می‌شود. آبگرمکن‌ دیواری به دو نوع شمعک دار و بدون شمعک تقسیم می شود.

آبگرمکن مدل شمعک دار: معمولا شمعک آبگرمکن همیشه روشن و فعال است. هنگامی که نیاز به آب گرم دارید با باز کردن شیر آب گرم، شمعک آبگرمکن مشعل را روشن می‌کند و آب سرد را گرم می‌ کند.

آبگرمکن مدل بدون شمعک: این نوع آبگرمکن ها از طریق سیستم جرقه زن روشن شده که باعث می‌شود نسبت به مدل شمعک دار در مصرف گاز صرفه جویی شود.

تفاوت آبگرمکن و پکیج

همانطور که میدانید بین پکیج و آبگرمکن تفاوت های زیادی وجود که در ادامه ما به بررسی تفاوت پکیج و آبگرمکن میپردازیم با همراه باشید:

تفاوت پکیج و آبگرمکن

تفاوت پکیج و آبگرمکن در قیمت

در بازار امروز قیمت پکیج ها بیشتر از آبگرمکن می باشد اما با استفاده از پکیج دیگر نیازی به استفاده از بخاری برای حفظ دمای محیط ندارید و پکیج وظیفه آبگرمکن و بخاری را همزمان انجام می دهد. همچنین هزینه تعمیر پکیج بیشتر از آبگرمکن می باشد که برای اطلاعات بیشتر میتوانید با تیم پشتیبانی نوین صنعت تماس بگیرید.

تفاوت پکیج و آبگرمکن در مصرف انرژی

آبگرمکن‌ های نسل قدیم معمولا با نفت و یا گاز، آب مصرفی خانه را به درجه دلخواه میرساند. در نسل بعدی آبگرمکن‌ های دیواری برای روشن شدن نیاز داشتند تا فندک و برد به برق وصل بشود. اما تمام قطعات پکیج ‎‌با برق کار می‌کنند و نیازی به برق بودن فندک ندارند. به طور کلی می‌توان مصرف انرژی آبگرمکن را بیشتر از پکیج در نظر بگیریم که اگر قصد شما کم مصرف بودن وسایل گرمایشی است، بهترین انتخاب پکیج میباشد.

نحوه عملکرد پکیج و آبگرمکن

اصلی‌ترین تفاوت پکیج و آبگرمکن را می‌توان در عملکرد بهتر پکیج دانست. آبگرمکن فقط میتواند آب گرم خانه را تامین کند اما پکیج میتواند آب گرم مصرفی خانه را تامین کند و علاوه بر آن با تنظیم کردن پکیج در حالت زمستانه باعث گرم شدن خانه می‌شود.

تفاوت پکیج و آبگرمکن دیواری در حجم اشغال شده

فرق بین پکیج و آبگرمکن دیواری در حجم سیستم نیز می‌باشد. حجمی پکیج دیواری نسبت به آبگرمن‌ ها کمتر بوده و نحوه طراحی آن‌ ها به صورتی است که دکوراسیون محلی که در آن نصب می‌شود را بهم نمی‌ریزد. به طور مثال می‌توان برای آن کابینت جداگانه در نظر گرفت تا از دید نیز پنهان باشد.

فرق آبگرمکن دیواری و پکیج در سرد شدن ناگهانی آب نیز می‌باشد. سرد شدن آب به صورت ناگهانی در آبگرمکن‌ های زمینی اتفاق می‌افتد. به دلایل مختلفی آب به صورت ناگهانی سرد شده که این اتفاق بیشتر در فصل زمستان رخ می‌دهد.

تفاوت پکیج دیواری و آبگرمکن دیواری در نوع فندک

در آبگرمکن‌ ها فندک همیشه روشن است تا در زمانی که به آبگرم نیاز داشته باشید  آب با کمک لوله‌ های مسی گرم شود. روشن بودن دائمی فندک باعث می‌شود تا هم مصرف انرژی افزایش یابد و هم امکان تجمع و ته‌ نشینی رسوبات افزایش یابد. این در حالی است که در پکیج‌ های دیواری فندک برقی بوده و در صورت نیاز روشن می‌شود و پس از اتمام کار فندک خاموش خواهد شد.

 امنیت سیستم این دو دستگاه

یکی دیگر از موارد مهم در تفاوت پکیج و آبگرمکن، سطح امنیت این دو سیستم است. ممکن است در آبگرمکن‌ ها شاهد کاهش اکسیژن موجود در محیط و ایجاد خفگی و حتی حوادثی مانند انفجار باشیم. اما باید گفت که پکیج امنیت بالاتری نسبت به آبگرمکن دارد و استاندارد های بین المللی را نیز شامل می‌شوند.

ارزش خرید پکیج یا آبگرمکن

قبل از خرید هر کدام از این دو باید به شرایط و محل نصب دستگاه توجه نمایید. برای مثال در صورت کم بودن فشار آب به راحتی می‌توان از آبگرمکن استفاده کرد اما پکیج دیواری تنها با یک فشار مشخص روشن می‌شود و در صورت افت فشار آب، پکیج نمیتواند کار خود را به درستی انجام دهد. از طرف دیگر مصرف سوخت در پکیج کمتر از آبگرمکن است و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار میدهد. در آخر انتخاب با شما است که کدام یک از این سیستم را خریداری نمایید.

اگر شما در مناطقی که قطعی برق زیاد است زندگی میکنید استفاده از پکیج توصیه نمی‌شود و بهتر است از آبگرمکن استفاده کنید. نکته قابل اهمیت این است که در محیط‌ های کمتر از 60 متر استفاده از پکیج ممنوع است.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم به تفاوت پکیج و آبگرمکن بپردازیم و نکات مهم را برای شما بازگو کنیم. نکته کلیدی در انتخاب پکیج و یا آبگرمکن شرایطی است که سیستم در آن قرار می‌گیرد، از جمله انرژی در دسترس، فشار آب، بودجه، محل نصب و… که  هر کدام از این دو سیستم نسبت به یکدیگر مزایا و معایبی دارند و لازم است حتما به آن‌ ها توجه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *