شستن کفش در ماشین لباسشویی

نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی

شستن کفش در ماشین لباسشویی سوالی می باشد که ذهن بیشتر افراد را درگیر کرده است. تعداد زیادی از این گونه سوالات هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم و هر آنچه که باید درباره نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی را بدانید در این مقاله برای شما بازگو کرده ایم و همچنین پیشنهاد ما به شما این است که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آیا می‌شود کفش را با لباسشویی شست؟

جواب این سوال مربوط میشود به نوع کفش شما که قبل شستشو کفش‌ ها باید بررسی کنید که آیا می‌توانید کفش‌ های خود را در ماشین بشویید. برای فهمیدن این سوال میتوانید با بررسی برچسب کفش تشخیص دهید کفش‌ هایتان قابل‌شستشو هستند یا غیر قابل شست و شو. در نظر داشته باشید که بهتر است کفش‌هایی را که از پارچه‌های حیوانی مانند چرم یا جیر ساخته شده‌اند را با ماشین نشویید.

مراحل شستن کفش در ماشین لباسشویی

یقینا شما نمی‌خواهید آسیبی به ماشین لباسشویی یا کفش‌ های خود بزنید. بنابراین قبل از اینکه چاره‌ای جز تعمیر ماشین لباسشویی نداشته باشید لازم است نحوه درست شستن کفش در ماشین را یاد بگیرید. در ادامه چند روش شست و شو کفش را بازگو کرده ایم.

خواندن برچسب

قبل از شستشو همیشه برچسب روی کفش خود را بخوانید تا متوجه شوید که قابل‌شستشو هستند. معمولا روی برچسب‌ ها بهترین راه برای شستن کفش‌ بر‌اساس نوع پارچه‌ ای که از آن ساخته شده نوشته شده است. اگر نمی‌توانید به‌ طور‌ کامل در ماشین لباسشویی کفش‌های خود را بشویید از یک مسواک قدیمی یا پارچه‌ای مرطوب برای تمیز کردن کفش استفاده کنید.

آماده کردن کفش‌ها برای شستن در ماشین لباسشویی

برای آماده‌سازی کفش‌هایتان در ابتدا بند‌ها را جدا کرده و هرگونه کثیفی قابل تمیز شدن مانند گل‌ را با یک مسواک یا برس بزرگ‌تر تمیز کنید. هر چقدر برای آماده کردن کفش‌هایتان زمان بگذارید باعث میشویید فشاری کمتری به ماشین لباسشویی وارد شود.

قرار دادن کفش‌ها در کیسه لباسشویی

اگر به دنبال شستن کفش در ماشین لباسشویی باشید بهترین کار این است که کفش‌ها را در کیسه لباسشویی بگذارید و با کیسه در ماشین قرار دهید معمولا شکل این کیسه ها مشبک میباشد. اگر کیسه مشبک ندارید با استفاده از یک روبالشتی خالی می توانید کفش های خود را با استفاده از ماشین بشویید. شستن کفش در ماشین لباسشویی می‌تواند کمی سروصدا داشته باشد بنابراین کفش‌ها را به تنهایی در ماشین نیندازید و مابقی فضای خالی را با حوله پر کنید.

تنظیم ماشین لباسشویی برای شستن کفش در ماشین لباسشویی

برنامه شستن كفش در ماشين لباسشويی کار بسیار دشواری نیست و تنها کاری که باید انجام دهید این است که به جای انتخاب شستشوی گرم، دمای آب را خنک و روی 30 درجه نگه دارید تا کفش‌ها رنگ پس ندهند و به عبارتی بعد از شسته شدن بی‌رنگ نشوند. همچنین برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه اصلی نوین صنعت رفته و با کارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید.

 خشک شدن کفش

بهترین راه خشک کردن کفش‌ها این است که اجازه دهید کفش در هوای آزاد خشک شود و از وسایلی مانند سشوار برای این کار استفاده نکنید. گرمای بالای سشوار می‌تواند چسب کفش را ذوب و آن را در برابر ترک خوردن آسیب‌پذیر کند. کفش‌های خود را بعد از در آوردن از ماشین لباسشویی در جای گرمی قرار دهید و مقداری روزنامه مچاله شده داخل آن بگذارید زیرا روزنامه رطوبت اضافی را جذب می‌کند و علاوه‌بر این باعث می‌شود که کفش‌ها با همان فرم درستشان خشک شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *