نحوه کار با کنترل کولر گازی

نحوه کار با کنترل کولر گازی

نحوه کار با کنترل کولر گازی ممکن است برای برخی افراد پیچیده باشد که ما در این مقاله به بررسی علائم و تنظیمات کنترل کولر میپردازیم تا دستگاهی که خریداری کرده‌اید را به بهترین شکل استفاده کنید. در مدل های مختلف از برندهای متفاوت شاهد کنترل هایی با شکل و ظاهر متفاوتی هستیم اما در خرید کولر گازی از هر برند برخی دکمه‌ها و عملکردها یکسان است که لازم است با آنها آشنا باشید.

در هنگامی که برای اولین بار کنترل کولر گازی را مشاهده کرده باشید با تعداد زیادی از دکمه‌ ها روی ریموت مواجه شوید که ممکن است بتوانید یکی سری از این دکه ها را بخوانید، مثل ON/OFF که همگی معنی روشن یا خاموش بودن آن را می‌دانیم، اما برخی دیگر از دکمه ها وجود دارند که فراتر از این موضوع هستند و کمی کارکردن با آن‌ها سخت می‌باشد.

نحوه کار با کنترل کولر گازی

علائم روی ریموت کنترل

همان‌ طور که در بالاتر اشاره شد برخی دکمه‌ها بین تمامی ریموت‌ها یکسان است که باید برای راه اندازی اولیه با کاربردشان آشنا باشیم. این دکمه ها برای کنترل کردن دستگاه عمل می‌کنند که هر کدامشان راهی را برای استفاده بهینه از امکانات دستگاه هموار می‌نمایند. اگر آن‌ ها را بدانیم می‌توانیم از صفر تا صد کولر گازی خود استفاده کنیم.

نحوه کار با دکمه‌های روی کنترل دستگاه

در ادامه مقاله نحوه کار با کنترل کولر گازی ما به شرح برخی تنظیمات کولر گازی که در جدول بالا به آنها اشاره شد میپردازیم زیرا ممکن است برخی افراد متوجه کاربرد آنها نشده باشند برای مثال دکمه Mod که حالت‌های مختلف دستگاه را نشان می‌دهد ممکن است کمی پیچیده باشند و به همین دلیل از آن بگذرند.

دکمه ON/OFF در کنترل

در همه مدل‌ ها این دکمه را مشاهده می‌کنیم که اساسی‌ترین و اولین دکمه‌ای است که باید زده شود که خاموش به معنی OFF و روشن به معنی ON است. البته ممکن است در کنترل های مختلف به اشکال متفاوتی قرار داده شده باشند همچنین در بعضی از موارد به دکمه Start/Stop شناخته می‌شوند.

انواع حالت‌های مختلف Mode 

دکمه مود یا Mode اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین گزینه در بین همه موارد است زیرا که حالت‌های مختلف تنظیم دستگاه را در اختیارتان قرار می‌دهد. این دکمه دارای چندین حالت مختلف است که هر کدام به منظوری تعبیه شده‌اند و کافیست با فشار دادن این دکمه یک حالت را انتخاب کنید. حالت Auto که به معنی عملکرد خودکار است که مي‌تواند به صورت اتومات دمای محیط را تشخیص دهد و طبق آن دما را تنظیم کند. این حالت برای مواقعی که منزل نیستید به شدت کاربردی خواهد بود.

حالت دوم عملکرد فن Fan می‌باشد که در هنگام خاموش بودن موتور فن دستگاه کار می‌کند و هوا را در فضا به جریان می‌اندازد. این حالت در واقع هیچ حالت سرمایش یا گرمایشی در منزل ایجاد نمیکند و همه چیز در حالت معمول قرار دارد و فقط هوای اتاق عوض می‌شود. همچنین برای مشاهده مشکلات مرتبط با کولر گازی میتوانید به صفحه اصلی سایت نوین صنعت مراجعه نمایید.

دکمه temp چیست؟

همانطور که در جدول اشاره شد کلمه temp به معنی دما می باشد که با تنظیم دمای کولر گازی به شما اجازه می‌دهد هوای محیط را تنظیم نمایید. این کار از طریق دو علامت + و ـ برای کم و زیاد کردن دما به کار می‌رود و بهینه‌ترین آن‌ها از 22 تا 25 درجه می‌باشد که هوایی متعادل را در اختیارتان قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *