پوسیدگی بدنه ماشین لباسشویی

پوسیدگی بدنه ماشین لباسشویی

پوسیدگی بدنه ماشین لباسشویی یک مشکل رایج است که ممکن است به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شود. این عوامل معمولا با استفاده از مواد شوینده نامناسب، قرار دادن لباسشویی در مکان مرطوب، خشک نکردن داخل دستگاه پس از خارج کردن لباس‌ها و دمای نامناسب آب برخی از دلایل پوسیدگی بدنه ماشین لباسشویی هستند. برای جلوگیری از این مشکل میتوانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چه عواملی باعث پوسیدگی بدنه ماشین لباسشویی می شود؟

همانطور که در بالاتر به برخی از عوامل پوسیدگی و یا زنگ زدگی ماشین لباسشویی اشاره شد باید گفت که آب یکی از عوامل مهم پوسیدگی ماشین لباسشویی و سایر قطعات فلزی است. در واقع آب از شیر دستگاه تامین می شود که حاوی مقدار زیادی آهن است. میزان اکسید آهن آب در برخی از شهرهای کشور به طور طبیعی زیاد است که دلیل اصلی زنگ زدگی ماشین لباسشویی می شود. لکه های قهوه ای یا قرمز روی لباس نشان دهنده آهن زیاد در آب است که این نوع آب میتواند چرخه شستشو را تغییر دهد و به نوبه خود باعث به وجود آمدن مشکلاتی شود.

چگونه پوسیدگی بدنه ماشین لباسشویی را برطرف کنیم؟

برای از بین بردن زنگ زدگی ماشین لباسشویی به مجموعه ای از ابزارها نیاز دارید که برخی از آنها به شرح زیر میباشد:

  • کاردک 
  • اسپری
  • جوش شیرین 
  • تعویض درب یا بدنه

استفاده از کاردک

کاردک برای از بین بردن زنگ زدگی ماشین لباسشویی استفاده میشود تا سطحی صاف در اختیار داشته باشید. ابتدا لازم است درپوش ماشین لباسشویی را بردارید و سپس با کاردک زنگ زدگی را از روی سطح پاک کنید. می توانید از سمباده استفاده کنید تا سطح به خوبی صاف شود تا بتوانید بر روی بدنه ماشین لباسشویی از ضد زنگ و یا رنگ استفاده کنید.

تعمیر زنگ زدگی با اسپری

میتوانید از اسپری برای ترمیم پوسیدگی ماشین لباسشویی استفاده کنید اما لازم است ابتدا اسپری را خوب تکان دهید زیرا ممکن است رنگ پوسته پوسته شود و سطحی ناهموار به وجود بی آید. به عنوان مثال: به جای استفاده سریع از اسپری لازم است چند بار به آرامی بر روی سطح اسپری کنید و بگذارید خشک شود و دوباره استفاده کنید.

استفاده از جوش شیرین

یکی از راه های طبیعی و متداول برای از بین بردن پوسیدگی ماشین لباسشویی استفاده کردن از جوش شیرین است. در این روش نسبت به زمان کمی که می برد نتیجه خوبی بر روی سطح ماشین لباسشویی میگذارد. می توانید از مخلوط جوش شیرین و آب برای تهیه خمیر استفاده کنید و با استفاده از یک مسواک قدیمی این مخلوط را روی ناحیه زنگ زده قرار دهید تا زنگ زدگی از بین برود.

تعویض بدنه

در بعضی از موارد ممکن است زنگ زدگی به حدی باشد که توانید با تعمیر مثل روز اول از آن استفاده کنید در این مرحله بهتر است تا درب ماشین لباسشویی تعویض گردد. پیشنهاد ما به شما این است که خودتان دست به کار نشوید و از یک متخصص کمک بگیرید که میتوانید از خدمات نوین صنعت است.

چگونگی  از پوسیدگی بدنه ماشین لباسشویی جلوگیری کنیم؟

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که رطوبت زیادی دارد بهتر است ماشین لباسشویی را در مکانی به دور از رطوبت نگهداری کنید زیرا رطوبت عامل اصلی پوسیدگی است.

بهتر است برای تمیز کردن ماشین لباسشویی از دستمال های مخصوص استفاده کنید و مستقیما به آن آب نپاشید. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از زنگ زدن ماشین لباسشویی باید بتوانید وضعیت اتصال آن به دیوار یا سایر قسمت های دیوار را بررسی کنید بدنه ماشین لباسشویی نباید با مواد شوینده غیر استاندارد شسته شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *